26. maaliskuuta 2013

tuleekohan


 Laiva on lastattu kolmella sukupolvella.
Anni, Anne ja Anneli.
karjalan kolme kovinta höpöttäjää.

Tuntuu, että olin poissa viikon, 
vaikka todellisuudessa vain yhden päivän.
(kiteyttää sen, mitä mieltä olen risteilyistä)


 tekohymy. phahah.

  Olen jo vuosia miettinyt, (tai no, nyt) kuka nämä hyttien sisustuksen ja kuosit suunnittelee?


=  
siis, oikealle. maanpäällinen helvetti vasemmalla.


laiva hiljalleen keinuu puolelta toiselle
lasit kilisee, haarukka ja veitsi lautasta raapii
lapsi juoksee ympäri pöytää
vaimo peittää kädellä huutavan miehen suun
yksinäinen vanha mies mutustaa juustokakkua
eräs pariskunta tappelee
toinen pari vain istuu hiljaa vaivaantuneena
nurkassa ryppyinen vanha pariskunta,
jotka pitää pöydän alta toisiaan käsistä.


 Aina välillä sitä luulee kokeneensa ja tietävänsä paljon.
 Kahden ikäpolven kanssa jutellessa tunteja ja tunteja,
tajuaa, ettei tiedä elämästä vielä mitään.


10 minuuttia aikaa laivan lähtemiseen, 

''missähän päin se satama olikaan..''


''nyt saa riittää'' -ilme


sinun luona taas.


kaikki laittaa aina ruokalautasesta kuvia.
mieki. joo ei-

 
Olen käynyt katsomassa tanssinäytöksiä,  ja kaivannut samalla esiintymistä niin, että sattuu.


mutta, ensi kuussa lavalle, hahaa!


Olen hahmotellut tulevaa, tajunnut olevani täysin ennenkokemattomassa tilanteessa.
Tuleva ei ole etukäteen määritelty, mitään ei ole alkamassa, ainoastaan päättymässä.
 

minulla on paljon haaveita.
on aina ollut.
jaksanut uskoa niihin, porskutellut, rämpinyt eteenpäin, vaikka ei itseensä luotakkaan. onnellinen, etten ole luovuttanut, monien puristavien tukahduttavien vuosien keskellä.



tuleekohan yhtään mistään yhtään mitään?

10 kommenttia:

  1. toi "kaikki laittaa aina kuvia ruokalautasesta miekin laitan" kohta on niin söpö! hymähtelin täällä ittekseni :p onhan se hassua, että jengi kuvaa niin hemmetin paljon sitä ruokaa.... itekin:D

    kaunis teksti taas kerran=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos senja! :)
      Hehehee, oon vaan katkera muiden safkoista, se on koko totuus :')

      Poista
  2. Ihana Anni! :) Tekstissä niin fiilikset, kuin itse olisi mukana....

    VastaaPoista
  3. Teetkö jossain vaiheessa postausta venyttelystä? Ylivenytykset ym. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo suunnitellut tai ajatellut tekeväni, mutta.. kai voin tehdä jos pyydetään. En vain mielelläni sitä tekisi, kun venyttelyni ei ole kovin oikeaoppista tai turvallista, tuloksia aikaansaavaa kyllä mutta..
      :)

      Poista
  4. Ihania, koskettavia postauksia ^-^

    VastaaPoista

olen 165cm pitkä,

ja ei, älä ole huolissasi