8. huhtikuuta 2013

Minä olen se tyttö, joka..



Joskus kannattaa vaan heittää ajatukset yli olan
laittaa musiikkia täysillä soimaan
tanssia, tanssia vaan
välittämättä
vaikka naapuri verhonvälistä näkisikin.


Kaikki ollaan yhtä outoja
niin minulla on tapana ajatella.


Toisaalta, onko mikään outoa
on vain muka normaalit
tavat
asiat
tapa olla,
rkele
lähen kauppaan avaruussukkulalla. 


Joskus mielessäni käy ajatus,
miten nämä kaikki päähäni mahtuu.


Kaikki nämä ajatukset,
haaveet, tavoitteet, mielipiteet, huolet, unelmat..
mahtaa pään sisällä olla ahdasta
ei ahdistavaa kuitenkaan
joku niitä järjestelee
näteiksi pinoiksi
joskus päässä taidetaan lomailla
kun pinot tuntuvat olevan väärässä järjestyksessä
vähän miten sattuu.


On olemassa suodatin
ei mikä tahansa pinon jatkeeksi pääse
ei mikään, mikä pinot kaataisi tai
kappaleiksi repisi
hyvät ajatukset poistavat pahoja
on niiden olemassaolo elintärkeää
niitä voi poimia
mutta myös itse luoda.


Avattuani silmät
näin vain tikittävän kellon
viisarin tikitys tuntui pulssissa
korvissa soi
laitoin kädet korville
hetken oli vain huminaa.


Sisäinen juoksu
on vain sitä
eteenpäin menoa
Selviytymisen taito
saavutuksien edellytys.


Ei kukaan muu perseelle potki,
yhtä kovaa kuin itse.


Istuttiin sulavan lumen keskellä
jäinen katukivetys
maassa liikkuvat haaleat pilvien varjot
Olit hiljaa, se oli erikoista
katsoit ohi minun, kohti aurinkoa
Olit niin kaunis
että hymyilin.


Kävellessä pikkukivet pomppii
joko kengän sisälle
tai puolelta toiselle
kivi kengässä hiertää.
 pakko hidastaa
kyseenalaistan liikaa
mieltä, hetkiä, kaikkea
kun hetki on hyvä
ei voi muuta kuin pysähtyä
keskelle ohikiitävää aikaa
ohitsesi virtaavaa massaa
ja olla hetken
ottaa opikseen
oppia tarttumaan
hetkeen, kaikkeen, onneen.


Siitähän tässä kaikessa on kysymys.

Palasin jonnekkin, mikä sai olon haikeaksi.
Tanssisaliin, joka oli kauan kuin toinen kotini.



 Mieleni teki heti tanssia. 
Tutut peilit, eri heijastus, ei opettajaa huutamassa laskuja, ei pianon soittoa..
Näen näyn itsestäni 
tanssimassa,
omalla tankopaikallani balettia,
on hetken ikävä sitä kaikkea.


Aika kultaa muistot.
Näyn hälvettyä, olen taas onnellinen sen kaiken olevan ohi.


Tultiin (ex)koululleni napsimaan kuvia.


Kiroilin ja murehdin mielessäni.
selkä varmaan katkee..
Ei, en osaa, en pysty, ei ei ei
oon ottanut takapakkia
en nouse enää taivaisiin hypätessäni
ei ei ei
en tahdo kohdata sitä kaikkea.


Minä olen se tyttö, joka puun latvaan kiipesi.
Minä olen se tyttö, joka ei kotiintuloaikoina kotiin tullut.
Minä olen se tyttö, joka jälki-istunnoissa istui.
Minä olen se tyttö, joka elämästä humaltui.
 

Minä olen se tyttö, joka eli nuoruuden.
Minä olen se tyttö, joka kaikkea kokeili.
Minä olen se tyttö, joka tukka hulmuten huolettomasti eli.
Minä olen se tyttö, joka tietää mitä haluaa. 
Minä olen se tyttö, joka kirjoitti tarinoita.
 

Minä olen se tyttö, joka on kunnianhimoinen.
Minä olen se tyttö, joka juo kaiken kahvin.
Minä olen se tyttö, joka ei koskaan puhelimeen vastaa.
 Minä olen se tyttö, joka on matkustanut paljon.
Minä olen se tyttö, joka uskoo ufoihin.
 Minä olen se tyttö, jonka tanssi mukaansa vei.


Minä olen se tyttö, joka on puhunut äänensä käheäksi.
Minä olen se tyttö, joka pölyyn kuvioita piirtää.
Minä olen se tyttö, joka suunnitelmat toteuttaa.


Minä olen se tyttö, joka nuorena pois kotoa muutti.
Minä olen se tyttö, joka elämästä hämmentyi.
 Minä olen se tyttö, joka ihmisiä puoleensa vetää.
Minä olen se tyttö, jolla on kukka hiuksissa.
Minä olen se tyttö, joka on vähän hassu.

  
Minä olen se tyttö, joka on kuin vuoristorata.
Minä olen se tyttö, joka säännöistä ahdistuu.
 Minä olen se tyttö, joka ihmisiä kannustaa.
 

Minä olen se tyttö, jonka lompakko kahvilan penkille unohtui.  
Minä olen se tyttö, joka sinulle hymyilee.  
Minä olen se tyttö, joka kaikkeen nopeasti kyllästyy.
Minä olen se tyttö, joka ei sanojaan mieti.
Minä olen se tyttö, joka on liian sokea nähdäkseen kauas.


Minä olen se tyttö, joka maailmanloppua pelkää.
Minä olen se tyttö, joka puhuu tunnin putkeen.
Minä olen se tyttö, joka tietoa janoaa.
Minä olen se tyttö, joka ei tule koskaan luovuttamaan.
Minä olen se tyttö, joka haluaa käydä kaikkialla. 
Minä olen se tyttö, joka haluaa maailmaa muuttaa.


On hassua, miten oma mieli voi todellisuuden vääristää,
tuntemaan toisin,
kuin miten asiat on.

Murehdin turhaan,
selkäni ei katkennut,
hyppäsin yhtä korkealle kuin ennenkin,
pyörin tuplasti piruetteja kuin ennen,
asiat löytyivät kehostani,
vaikka pelkäsin niiden kadonneen
pienen tanssimattomuuden jäliltä.

Ehkä, 


kehoni on syntynyt tanssimaan.



''Kaikki nuoret tyypit
tahtoo mennä sekaisin
Kaikki nuoret tyypit
tahtoo olla jotakin.''




Minä olen se tyttö,  


jolla on nälkäinen sydän.





14 kommenttia:

  1. Nää sun tanssikuvat on aina yhtä upeita! Voi kun itselläkin ois paikka ja kuvaaja että vois tontapasia kokeilla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia!
      Onnekas minä, kun on poikaystävä kuka OSAA kuvata! :)

      Poista
  2. ja minä taas olen se tyttö, joka tykkää blogistasi aika hirrveesti. <: <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihanaa että on sellaasiakin tyttöjä!! :)

      Poista
  3. Kiitos. (:
    Kirjotat tosi kivasti ja ihania kuvia! (:

    VastaaPoista
  4. Oi, ihan mahtavia kuvia ja sanoja! (:

    VastaaPoista
  5. Taas kerran aivan ihana postaus ja upeita kuvia! Paras ja inspiroivin blogi ikinä :)

    VastaaPoista
  6. Kauniisti virtaa teksti täälläkin! Oi upeita kuvia ja kovin kauniita ajatuksia vautsi.

    VastaaPoista
  7. miten sie voit olla nuin kaunis? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kauneus on katsojan silmässä!
      kiitos! :)

      Poista

olen 165cm pitkä,

ja ei, älä ole huolissasi