10. kesäkuuta 2014

rikkinäinen


tarinoita naapurin kissasta

kerroin kuinka se löytyi sängyn alta, eikä tahtonut lähteä.


päätin pitää sen
pitäisin salaisuuden
en kertoisi koskaan kenellekkään


istuisin sen kanssa kodin eri kohdissa
olisin yksin ja onnellinen


kuin kuka tahansa
tätä,
enkä mitään erikoista


rikkinäisenä on helppoa
vuotaa, valua
ihmisten edessä
kertoa
peloista
pahimmasta
saastuttaneista


 kipu muuttaa ihmistä

tulit varoittamatta
tuntui samalta kuin ratkenneella ongelmalla


ennen sinua olin vain...

- en mitään erikoista 


me kaikki kolme ikkunalaudalla,


voit minut ottaa tai kallioille heittää


minä en sinua



Tukka?


 kesätukka!



Yksin.


Yksin isossa asunnossa. 


olematta kuitenkaan täysin yksin.


tule jo takaisin,
omistetaan koko kesä, nämä kadut 

meistä tulee parhaat kämppikset.


itsensä kanssa mahtavaa painia
sopia


mässyttää lohtulettuja


 bileet ja pinaattikeitto.

keskellä huonetta makoilla

ensimmäinen kesä Helsingissä (!)


kallioita
halpoja viinejä
tanssi- ja valokuvauskeikkoja
 

kuvia editoidessa menee vaarallisen paljon kahvia.


...


Muistan selkeästi kuinka tunsin katselevani kaikkea toisaalta. Sormet puristuivat yhteen taskussa ja sinä kun luulit saavasi kaiken kunnian. 

 
älä itseäsi imartele, et sinä rikkonut minua. Olin rikki jo kauan ennen kuin sinä ilmestyit. 


Olen aina pitänyt sateesta ja ihmisten vaikutuksista toisiinsa. 

Tiesit, että solmussa on ahdasta. 


Sinä odotit ja odotit, minun tyhjenevän, sinun lasisi täyttyvän

Rikkinäinen vuotaa, kohdat vaatii vastauksia


eheys
utopinen                 suuri musta aukko


silti tavoiteltu
ikuinen, päättymätön projekti.

 
kokoajan olla eheytymässä
vaikka mahdollisuus milloin vain pirstaloitua uudestaan.


Pian, aika kääntyy ympäri etkä ajattele päättymistä.


Olen kuin kuka tahansa
kuitenkin jotain
jota ei ole toista.


Silti sinä kun luulit
minusta olevan tulossa jotain sinua varten.


Olen kaikkea muuta kuin unelma
en mitään odotettua
hienoa tai erikoista
luettavissa


olen riittävä.



rikkinäisenä.



10 kommenttia:

  1. Aivan ihana postaus. Äää en osaa koskaan kommentoida näitä, vetää niin sanattomaksi ja sitten alkaa hymyilyttää.


    Mutta, olis kysymys, joka ei varsinaisesti liity tähän - olitko nuorempana, ennen ammattiin valmistumista, ek-luokalla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pelkkä ''hei'' kommenttikin on kiva, riittävä, sopiva, kaikkea.
      Kiitos kehuista :---*

      Olin joo, jos tanssista puhutaan! :>

      Poista
  2. Oon lukenut tätä blogia jo pitkään ja ajattelen aina, että oispa hauska tavata sut jossain ihan livenä. Eilen istuttiin kavereiden kanssa siinä musatalon edustalla ja huomasin sun tulevan sinne. Olisin niin kovasti halunnut tulla moikkaamaan ja sanomaan että tää blogi on ihana, mutta en sitten loppujen lopuksi uskaltanutkaan. Olet kyllä todella kaunis ja blogisi on saanut mut uudelleen inspiroitumaan monen asian suhteen <3 toivottavasti et ikinä lopeta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :* ujonlainen kiitos ja halaus.

      olisitpa tullut.
      olisi ollut kiva tavata, jutella, ihan mistä vaan.
      <3

      Poista
  3. Blogisi on ihana ja inspiroiva. Olet ihana. Muuta en osaa sanoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muuta ei tarvitse sanoa,
      kiitos sanoistasi,

      tuli tosi hyvä mieli :):*

      Poista
  4. Kaikki lauseet tästäkin hiipivät iholleni hiljaisiksi hiipuviksi tatuoinneiksi. Yksi jämähti sydämeen. Kiitos, autoit nimeämään palan katkeruutta maailmalle anteeksiannoksi itselleni. Kiitos myös, että teet tätä, maailmani kaunistuu jokaisella lukukerrallani :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kadotin tämän kommentin ihan täysin kun luin sen sähköpostin kautta :(

      Koskettava kommentti,
      tämä oli yksi niistä, kun kokee tekevänsä ja antavansa jotain hyvää ympärille, kiitos että kerroit ja olet siellä :*

      Poista

olen 165cm pitkä,

ja ei, älä ole huolissasi