1. marraskuuta 2014

Hän näyttää usein eiliseltä

►tarentel - two sides of myself part one



Herätä minut
kun terassit on purettu
tuuli niin kova
että siinä on varmasti jotain menneitä.


Talon hissi rikki
ylimmässä kerroksessa
yöllä kuunnella
kun kuivat lehdet pyörii tyhjällä kadulla.


 Sen jälkeen
kun katosi värit maailmasta
ymmärtää niiden merkityksestä


Ei minua haittaa
kadonneet värit
vastaantulijan isommat tissit


minua kiinnostaa
kauan on aikaa
avara tila
kasvaako tämä tunne sisällä


kun tarpeeksi on kulunut aika
jaksanko nousta aamun usvaan
onko kaikki vielä jäljellä.


minä vain..

Pelkään
että näen sitä samaa unta vielä uudestaan
uudestaan,
              uudestaan
aamu ja usva
onneksi iltaan on vielä pitkä aika.


Sinun unessa
se kääntyi ennen katoamista
Minun unessa
se oli jo kaukana
pelkkä hahmo, sumun seassa.


Talojen seiniä pitkin kasvava köynnös
peittää ikkunoita
sulkee sisäänsä
ei-ansaittuja kohtaloita.


 Vastaantulijoita,
kun tietäisi jokaisen aikeista
  
riittääkö,
kun jokainen herättää uutta 


 tänään
ja eilenkin
vastaan käveli monta kaunista
 

 kauniita ohikulkijoita,

siksi minä niitä kutsun.


  Kun tämä pohjoistuuli
repii hiukset päästä
kylmä maailma järjen minusta
sanot minulle
olevasi varma
en voisi toivoa muuta.


2 huonetta.
 2 ihmistä.

 vie minut sänkyyn tai
 anna kadota. nyt.


viisi päivää sylissä
silti epäilykseni
kuin vinkuva, hätääntynyt sisäänhengitys


silti, tämä kasvava tunne
voisi viedä hengen
yöunen
hidastaa vuoden
minulta kaiken.


 juuret.


minulla on juuret karjalassa.


sieltä tulee paljon rakkaita ihmisiä,


tapa puhua,
ikävä metsässä kävelyä.


olen


kierrättänyt vaatteita

jäänyt ilman kissamekkoa

katsonut mitä ei olisi pitänyt katsoa

pettynyt mielenhallinnasta

tullut unelman yllättämäksi

ehkä, on ollut jännittävintä ikinä

minä pysyn pää kylmänä.


 this made my day.
(etsintäkuulutuksessa tälläinen lautanen)


 pysähdy.


''minun tekisi mieli kuvata talteen kaikki sinun ilmeet.''


kiukutellut. kirjoittanut. kiukutellut. kirjoittanut.
käpertynyt. epäillyt. käpertynyt.epäillyt.


puhunut. puhunut. puhunut. puhunut. 
en kuunnellut.

ja sinä vain toit jäätelöä.


     minä                                                                                            rakastan                                                                                                sinua.


baarissa parasta
vessassa hengittely


paitsi hyvällä keikalla
tai soi kerrankin the smithsiä, the curea
tanssin viehkeänä tanssilattian kulmassa.


Tapojen mukaisesti valmistautunut juhliin
edellisenä iltana, juomalla viiniä

 

peiton alta pyörimisen jälkeen 
muodonmuutoksessa mukana ihana kämppis
joka teki taikatemppuja
ja olin ovesta ulosastumiskunnossa.

2 kuvaa by Jelena
 

sinun kanssa kivaa kaikkialla, (myös) ylin nappi suljettuna.
mitä täällä kuuluu tehdä?

no,

kuva: dan / you 2 

''verkostoutua.''

Hän pitää tuuleen astumisesta
viinin kuivattamasta kehosta


Hän vaihtaa usein huoneensa järjestystä
jättää kesken kirjoja

Varautunut, isossa ihmismassassa


helppo sisäänpeitellä
olo,
kuin valehtelisi omassa sängyssä

 mitä jos ei olisi olemassa valhetta?

kuka eläisi
itselleen myöntäisi
aikaa enää tuhlaisi


Hän tuli tänne,
ei vain johonkin tullakseen


Hän on viimein sinut herkkyytensä kanssa
tietää katsomatta kylmistä väreistä

muistaa tarkan kohdan kehosta,
jota koskettamalla on takaisin siellä


Se mikä on pahaa
on se,
mitä tuttua on ohikulkijan tuoksussa
kappaleessa,
jota silloin kuunteli loputtomalla toistolla


   Hän näyttää usein eiliseltä
vaatteissa
likaisissa hiuksissa
 hän on luovuttanut yrittämästä
kuinka voisi päästä yli päähänpinttymistä
maton alle
joo,
siellä ne on piilossa
ne tuntuu jalkapohjan kovettuneissa kohdissakin.


"Täällähän on siistiä"

mutta sinä tiedät niistä sängyn alla.


 Ja minä kun luulin
niiden asuvan siellä
sinä kerroit, 
niiden kiskovan raajoja pään sisällä.


Vaikka et koskaan
ole,
                   älä
älä huuda minulle

sinä     et     tiedä.


(omia pinttyneitä päätelmiä siitä, kuinka kukaan koskaan voisi tietää)

 ehkä sinä tiedät
                                tiedän että saatat.


se saa suun,
hiukan alahuulesta auki


iltaisin sängyllä makaamaan
niin kuin ei olisi koskaan mitään pahaa kokenutkaan
koska mikään
ei tee minua onnellisemmaksi
 surullisemmaksi

kuin      sinä.


 vuosia etsin,
kun olisi täytynyt rakentaa


Minusta on tullut hän
kuka tietää
että se tärinä johtuu,





 vain käden huonosta asennosta.




13 kommenttia:

  1. Kaunista. Kosketti syvältä yli 60-vuotiastakin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kommenttisi kosketti myös.
      Kiitos, että kerroit <3

      Poista
  2. tästä sun blogista on nopeasti tullu ehkä mun lemppari :> oot uskomattoman kaunis, ja pidän sun kirjoitustyylistä paljonpaljon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeee!
      parasta kuulla,
      ja tosi paljon kiitoksia :* :*

      Poista
  3. Sun sanat ja kuvat on niin täynnä elämää.

    Oot ihana.

    VastaaPoista
  4. Aivan ihania kuvia! Olen itsekkin tanssinut monta vuotta, joten tanssikuvia oli ihana kattella! Sait uuden lukijan :-)

    VastaaPoista
  5. taianomaisen kaunista! mistä oot ostanut noi jääkaappirunoilumagneetit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos mielettömästi!
      hmm. sain ne isältä tai äidiltä kirpputorilta, mutta niitä saa isommista kaupoista kuten prismasta, sokokselta ja kirjakaupoissakin olen nähnyt!

      Poista
  6. Sun blogi on taikaa. Et uskokaan, kuinka sun tekstit ja kuvat inspiroi mua! <3 Kiitos!
    ps. mistä on toi siun ihana musta paita, jossa on valkoset kaulukset? Vai onko kirpparilöytö? Se on ihan tajuttoman söpö!

    VastaaPoista

don't ask me about wellness